2012. október 28., vasárnap

Sziasztok!

    A héten a hotdog.hu-t tanulmányoztam és nagyon tanulságosnak bizonyult. Általában mikor nekiállok annak, hogy áttanulmányozzak egy közösségi oldal szabályzatát, mindig be is lépek az adott oldalra és tanulmányozom, böngészem egyrészt azért, hogy ne legyen nagyon száraz mindaz, amit a szabályzatokban  olvasok, másrészt pedig azért, mert így több hasznát látom, ugyanis a cselekvéses tanulás ez esetben is célravezetőbbnek bizonyul. Tapasztalataim töredékét, illetve úgy is mondhatom, hogy egy kis ízelítőt írnék az elkövetkezendőkben, oly módon, hogy 1-2 kiemelkedően negatív és pozitív aspektusát mutatnám be az oldalnak.
   A negatívumokkal kezdem, mivel nem szeretném, hogy ezek az információk jobban megmaradnának. Számomra nagyon nem szimpatikus, hogy sokkal kevésbé határozható, meg, hogy mi legyen nyilvános és mi legyen privát, vagy csak az ismerőseim számára nyilvános. Míg múlt héten kissé fel voltam háborodva, hogy tulajdonképpen néhol a facebook meg sem adja a lehetőséget, hogy esetleg valami ne nyilvános legyen, ez oldal esetében inkább az megy ritkaság számba, ahol  be lehet állítani, hogy ezt ne láthassa az ismerősökön kívül senki. Ez azért is bosszantó, ugyanis a hotdog némely alkalmazását olyanok is el tudják érni, illetve használni, akik még regisztrálva sincsenek, ami egy kicsit rémisztő. Bár lehet, hogy a blogot olvasók azt mondják, hogy, aki regisztrált erre az oldalra vállalja ezt a nyilvánosságot, azonban én elsősorban abból a szempontból vizsgálgatom ezeket a közösségi oldalakat, hogy mennyire merném ajánlani tanítási folyamatokra tanulóknak.
   Pozitívumként egyrészt azt emelném ki, hogy be lehet lépni citromail, facebook, gmail, twitter, iwiw fiókon keresztül, így egy plusz regisztrációval kevesebb. Ezt azért tartom jónak, mert a facebook, amely kétségkívül tartalmaz nagyon praktikus elemeket (pl.: különböző csoportok, mellékletek csatolása, relatíve biztonság), addig a hotdogon is van olyan alkalmazás, mely a nyilvánosság ellenére is felhasználható lenne tanulási folyamatok támogatására. Ilyen például a (értelmes) körkérdés, a magazin, illetve a blog. Nekem leginkább a magazin tetszett, amely több személy által szerkeszthető és - mint a neve is mutatja - rovatokra osztható, ahol nem személyes tartalom jelenik meg,  hanem a közösség számára érdekes egyéb tartalmak. Én ebbe sok lehetőséget látok akár például történelem, biológia, vagy egyéb olyan tantárgyak feldolgozására, összefoglalására, melyeknél fontos, hogy ne egy adat tömeg legyen, hanem kicsit élményszerűbb.
   E heti mondandóm zárásaként, pedig megosztanék egy olyan dilemmát, amely az oldal tanulmányozása során ötlött fel bennem. Míg a facebook, amelynél ugyan az egyes alkalmazások, illetve kis hirdetések mentén el lehet kalandozni, mégis ad egy keretet, korlátokat. Azonban mikor megnéztem a hotdogot rengeteg információ rohant meg, az x-faktor kiesőktől kezdve a horoszkópig, a különböző sztármalőröktől kisebb játékokig tényleg nagyon szerteágazó, kissé abszurd értelemben, de inger gazdag oldal. Ebből fakadóan nem feltétlenül tűnik éppen megfelelőnek bármiféle tanulási folyamathoz. Mégis valahogy látok benne fantáziát, ugyanis ha egy gyermeket érdekelnek mindazok a dolgok, amelyek ezen az oldalon is megtalálhatóak, az interneten keresgélve úgy is megtalálná. Mivel nem akarok filozofálgatásomból kisregényt írni, így visszatérve, azon dilemmáztam, vajon milyen hatással, befolyással bírna ez az oldal a kis felhasználókra?! Remélem másnak is megmozgatja a fantáziáját ez a kérdés, de ha nem betudom saját kis fantazmagóriámnak!

Kellemes őszi szünetet a jövő hétre!!!!

Vivi
   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése