2012. november 12., hétfő

Egy kis bosszúság és az iwiw

Sziasztok!

    Habár tegnap írtam és egyébként is általában vasárnaponként szoktam bejegyzést tenni, most mégis kivételt teszek. Ma gondoltam kicsit haladok a projekttel kapcsolatban és belehúzok az olvasásba. Az iwiw-vel folytattam, és mint mindig, be is léptem. Eleve nem volt szimpatikus, hogy a nyitóoldalon egyből egy új társkereső oldalnak a hirdetésébe botlottam, de gondoltam az iwiwnek is fenn kell valamiből tartania magát. A belépést követően ismét megjelent az előbb említett hirdetés felugró ablakként.
    Első pillantásra nekem nagyon kaotikusnak, összevisszának tűnt az oldal és nagyon furcsa volt. Én az iwiwet még a régi designnal használtam, az számomra sokkal áttekinthetőbb volt. Igazából lehet az a fő problémám vele, hogy nagyon hasonlít a facebookra, ugyanis itt is ugyanúgy van tetszikelés és megosztás, üzenőfal, alkalmazások. Az előbb említett kaotikussága folytán pedig az jutott eszembe, hogy ez olyan mint a hotdog, csak felnőtteknek, mivel letisztultabb a kinézete ugyan, de tele van reklámmal, értékelhető és bulvár hírekkel, hóroszkóppal, társkereső funkcióval stb. Mikor a híreket figyeltem, hogy mik ugranak fel megakadt a szemem az egyiken és lényegében ez bosszantott fel annyira, hogy úgy döntöttem ma is írok. Ez a hír arról szólt (amiről egyébként az elmúlt két hétben a híradó folyamatosan), hogy eltemették a brutálisan meggyilkolt kisfiút. A szalagcím pedig az volt, hogy mi volt a koporsójára írva. Nem csupán konkrétan ez a hír dühített fel, ez csak az utolsó csepp volt. Azt tartom szörnyűnek, hogy ezt a családnak önmagának kellene feldolgoznia és nem reflektor fényben. Ez lehet kicsit érzéketlenül hangzik, de én is sajnálom ezt a kisfiút, mégsem posztolom tele a facebook vagy iwiw üzenőfalamat különböző képekkel (egyszer sem, nem hogy minden egyes képpel, amit ezzel kapcsolatban találok), hogy nyugodjon békében és halálbüntetést vissza. Ilyenkor érzem azt, hogy a közösségi oldalak lényegét, használatát valóban tanítani kellene.
    Sajnos ez az indulat eléggé negatívan befolyásolta a véleményemet az iwiwről, ennek ellenére azért találtam benne pozitívumot is. Ez például, amit Anikó is érintett valamely korábbi bejegyzésében, hogy könnyen megtalálhatóak azon elérhetőségek, melyekkel a szolgáltatót el lehetne érni (szemben a Facebookkal). Ami az oktatás szempontjából hasznos lehet, az a klubok. Ezeket létrehozhatják természetes magánszemélyek, illetve cégek is. Egyet létre is hoztam, hogy megnézzem milyen. Anélkül, hogy nagyon részletesen belefolynék, beállítható, hogy zárt körű legyen, ilyenkor a létrehozó veheti fel a regisztrált tagokat. Maga a klub egyébként úgy néz ki mint egy önálló profil kép feltöltéssel, leírással, üzenőfallal. Szerintem ezt hasonlóan fellehet használni, mint mondjuk a Facebook esetében a csoportot, bár szerintem kicsit komplexebb és látványosabb. Amit még megemlítenék az az adatvédelmi leírás: azt itt találtam a legérthetőbbnek és a legkorrektebbnek.

Vivi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése