2012. december 1., szombat

A "csiripelő oldal" azaz a Twitter

            Mivel a projektet többnyire lezártuk, így úgy gondoltam, hogy félig maradnék a témámnál, félig pedig egy kicsit elengedem a gyeplőt. Konkretizálva a dolgot, mikor elkezdtük összerakni a projektfeladatot, illetve készítettünk a gondolattérképet, én a magam részébe bele írtam olyan közösségi oldalakat is, amelyeket végül nem használtam fel, tettünk bele a végproduktumba. Ezek közül az egyik a Twitter volt, amelynek oka az volt, hogy igen nagy hányada a Felhasználási Feltételeknek, illetve a különböző dokumentumainak angolul volt és ennek nem igazán mertem neki vágni. Ezt az egy oldalt annyiból sajnálom, hogy mivel a félév során volt vele feladatunk nagyon hasznos lett volna. Ezt a hiányosságot kicsit pótolva gondoltam keresek egy olyan forrást, ahol találok valamit, hogy a Twitter miképpen alkalmazható az oktatásban. Ezt, ami egyébként szintén egy blog bejegyzés, azért választottam, mert úgy gondolom, hogy vannak benne érdekes gondolatok, még ha szakmailag nem is a leghitelesebb.
            Amit kiemelnék a bejegyzésből az három gondolat:
      1. szó esik azokról az online szoftverekről, amelyeket az oktatásban leginkább használnak: ETR, Neptun, Moodle. Kétségtelen, hogy ma már el sem tudnám képzelni, hogy a tanulmányaimat ezek nélkül végezzem, ugyanis kombinálva őket rendkívül széleskörű szolgáltatást nyújt, ami segíti mind a felkészülést, mind pedig a kapcsolattartást a hallgatói közösségen belül, illetve az oktatókkal is. Nagyon jó meglátás azonban, hogy ezek már nagyon jól hasznosíthatóak lennének a közoktatás különböző színterein is, de erről azért nem igazán hallani. Amivel én még kiegészíteném, hogy a felsőoktatáson belül sem egységes és teljesen kihasználtak e felületek.
      2. A Twitter egy hidat jelent a közoktatásban használt zárt online felületek és az ebből többnyire kimaradó közoktatás között. A Twitter hasznosságáról esik szó a bejegyzésben egy kísérlet leírásának keretében. Az én abszolút magánvéleményem az, hogy Magyarországon nem eléggé elterjedt a Twitter és most elsősorban a közoktatásban szereplő személyekre gondolok, bár az is tény, hogy én is inkább e félévig maximum a Castleből és egyéb külföldi filmekből hallottam. Természetesen ez nem kicsinyíti a minőségi felhasználhatóság tényét.
      3. Ami a bejegyzés záróakkordja és az egyik legfontosabb, hogy konkrétan a tanulás folyamatában hogyan is használható fel? Alapvetően nagyon hasonlít a Facebooknál is említett tanítási-tanulási felhasználhatósághoz, viszont nekem nagyon pozitív, hogy csak 140 karakter fér bele egy tweetbe és ez erősítheti bármilyen tanegység esetében a lényegkiemelést, de erről kicsit bővebben még található a bejegyzésben.

           Remélem adtam egy kis kedvet a bejegyzés elolvasásához, amely egyébként nem olyan vészesen hosszú!

Vivi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése